תשובה:
לא מעט פעמים נתקלנו בשאלה 'מה זה בעצם שיווק?'; אם נתבסס על מנועי החיפוש השונים נקבל את ההגדרה הבאה: "שיווק הוא מונח המתאר פעילות אשר מקדמת מכירה של מוצר (סחורה, שירות או רעיון)
". כלומר, שיווק במהותו עוסק בהשגת יעדי מכירות אותם הגדרנו לעצמנו טרם התחלנו בכלל בשיווק עצמו.
אלא שמאז 'הומצא' השיווק, התפתח האחרון לאפיקים חדשים (בעיקר כתוצאה מהצטרפות האינטרנט ל'משחק') כך שהחל להשפיע על נושאים נוספים רחבים, ביניהם שיווק עצמי, פוליטי, מדיני וכו', שמושתתים בעיקר על כלים מתחום הפסיכולוגיה ועל כל המשתמע מכך.
בנוסף, ישנם שני סוגים של שיווק – האחד עוסק בשיווק לעסקים (B2B) בעוד השני עוסק בשיווק ללקוחות\צרכנים (C2B). לשניהם אמנם עקרונות זהים אך דפוסי הפעולה והחשיבה שלהם בהחלט שונים כשעבור כל אחד ואחד מהם נצטרך לעשות את ההתאמות האישיות שנראות לנו לנכון (בהתבסס על התוצאות אותם נשיג כמובן).
בסופו של דבר, שיווק הינו תהליך מכירתי ברובו כשהמטרה העיקרית שלו היא להוביל בסוף ל'מכירה'; בין אם מדובר בקו"ח בהם אנחנו 'מוכרים' את עצמינו ובין אם מדובר בשיווק מוצר כלשהו בו אנחנו מוכרים (ניחשתם נכון) מוצר, כולם כאחד נגזרים מרעיון השיווק ללא יוצא מן הכלל.
במידה ואתם מעוניינים לשמוע עוד על שיווק לעסקים קטנים ובכלל על שיווק, לחצו על הקישור –
'איך להתחיל לשווק עסק קטן – צעד אחר צעד'.