תשובה:
בעולם של היום, בו כמעט כל אחד מאיתנו מקושר לפחות לפלטפורמה חברתית-שיתופית כזו או אחרת על בסיס קבוע, אין כל כך צורך להרחיב למה כדאי לשווק באמצעותן את עסקים. במידה ואתם עדיין מתקשים להאמין בכוחן ובחשיבותן של הרשתות החברתיות, לפניכם המאפיינים (או היתרונות אם תרצו) של שיטת שיווק זו:
לפני הכל צריך להבין שכל אותן הפלטפורמות החברתיות, בין אם אתם אוהבים אותם ובין אם לא, נמצאות ברשת – רשת המכילה מיליארדי משתמשים, שבכל רגע נתון עושים בה שימוש ובכך עוזרים לה 'לצבוע' את מיקומם הגיאוגרפי, הדמוגרפי, הרגלי ההתנהגות שלהם וכו'.
כך למעשה נוצר מצב שבו הרשתות החברתיות, שידועות במהותן כ'אוגרות מידע' בלתי נגמרות, מספקות לנו, המפרסמים, כל פיסת מידע אפשרית שתעזור לנו להגיע לקהל הכי רלוונטי ואפקטיבי מבחינתנו, בדומה מאוד לפרסום במנועי החיפוש השונים אלא שזה כבר נושא בפני עצמו.
אחד היתרונות היותר מעניינים שתרוויחו כחלק מבחירה ברשתות החברתיות כאפיק שיווקי לעסק שלכם הוא כל הנושא השיתופי עליו מושתתות הפלטפורמות השונות; כלומר, ברגע שתפרסמו תוכן שיווקי מסוים, הקהל שלכם שבאופן טבעי רוצה להרגיש חלק מהמותג אחריו הוא עוקב, יגיב על התכנים ואף ישתפם ובכך הוא למעשה ייצור ויראליות בלתי נגמרת שרק תרחיב ותרחיב את התפוצה שלכם.
לכן מומלץ 'לבקש' מהלקוחות, בדרך הולמת וראויה כמובן, לשתף תמונות של המוצרים\השירותים השונים אותם הם קונים ממכם בדף התודה. בנוסף לתכנים השיווקיים ש'ייווצרו מעצמם' כביכול, תרוויחו אמינות בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם שטרם בצעו רכישה בחנות שלכם.
- תוכן גלוי וחשוף בפני כולם כאחד
בהמשך ישיר לסעיף הקודם וכפי שהזכרנו קודם לכן, התוכן אותו תחליטו לשתף ברשתות החברתיות יהיה נגיש עבור כולם; אז נכון שהחשיפה מתבססת בעיקרה על תחומי העניין שלהם ועל עוד מספר פרמטרים ידועים, אך באופן כללי, אין אף מגבלה שתמנע מהתוכן שלכם להגיע ליעד אותו הגדרתם בהתחלה.
מאחר והרשתות החברתיות מהוות אינדיקציה מושלמת לאפיון קהלים לפי תחומים, המחיר אותו תדרשו לשלם כחלק מהפרסום ביחס לתוצאות שתקבלו יהיה נמוך מאוד (במידה ואתם יודעים מה אתם עושים כמובן). במידה ולא – פנו לחברת פרסום איכותית שתעזור לכם בתהליך, בטח בשלבים הראשוניים ובכך תבטיחו לעצמכם פרסום איכותי ויעיל בתמורה לראש שקט שיוכל להתפנות לרבדים האחרים שכרוכים בניהול עסק.
בשורה התחתונה, הפרסום ברשתות החברתיות הוא פרסום סופר ממוקד שמאפשר למפרסמים שלו להשיג תוצאות נהדרות. אל תאמינו ל'חוויות רעות' ששמעתם מבעלי עסקים אחרים – סביר להניח שהם לא ידעו מה הם עושים.
הגדולה של הרשתות החברתיות היא שהכל (אבל הכל!) נעשה בזמן אמת – החל מהפוסט אותו פרסמתם ועד להתקשרות ביניכם לבין הלקוח שלכם בזמן\לאחר הרכישה עצמה. אולם כמו בכל דבר בחיים, גם כאן המטבע ניחן בשני צדדים, כך שיש כאלו שרואים במאפיין זה דווקא חיסרון בשל העובדה שלקוחות 'משגעים' אותם על כל שטות קטנה.
אז נכון שיש לקוחות מעצבנים שבתמורה לרכישה של מוצר בעלות של כמה דולרים בודדים ישאלו אתכם שאלות באורך של יום עבודה שלם, אך התנהלות נכונה ומסודרת עלולה למנוע את כל זאת ולמעשה להפוך זאת ליתרון. דרך מצוינת וסופר אפקטיבית להשגת המטרה הנ"ל, היא פשוט ליצור בוטים חכמים שיוכלו לספק תשובות על השאלות ה'כלליות' שמטרידות את הלקוחות ובכך להימנע מכאבי ראש מיותרים.
בהתקשר לסעיף הקודם, עצם העובדה שהתכנים השיווקיים שלכם מציפים את הרשתות החברתיות, הם יהיו נגישים לכל לקוח פוטנציאלי בכל רגע נתון לתמיד – בין אם בוול (קיר) של העסק שלכם ובין אם בוול של הלקוחות שלכם ששיתפו את התוכן עצמו. יתרון משוגע בהתחשב בעובדה שתוחלת החיים של פרסומת ממוצעת נע בין חודש לחודשיים.
אם הגעתם לפה, סביר להניח שנהניתם מהכתיבה ומהתכנים שלנו, אז למה שלא תמשיכו להחכים ותעברו
לדף המאמרים שלנו שיעזור לכם בבניית העסק האולטימטיבי.
מקווים שהצלחנו לגרום לכם להבין עד כמה הרשתות החברתיות הכרחיות ונחוצות בכל הקשור לשיווק עסקים. מוזמנים ליצור איתנו קשר ואנחנו כבר נעיף לכם את העסק הכי גבוה שאפשר!